După ce am absolvit în 2003 Academia de Studii Economice (București) cu o diplomă de licență în management și în 2005 masterul în Comunicare și Resurse Umane la Școala Națională de Studii Politice (București), experiența mea ca profesionist activând în domeniul educației speciale și ca mamă a cinci copii neurodiverși m-au determinat să studiez psihologia la Paris. Pasionată de știintele cognitive, neuroștiințe, comportamentul și dezvoltarea copilului, urmez în prezent ultimul an de master cu specializarea neuropsihologie la Université Libre de Bruxelles.
Sunt Coach parental și școlar, deținând și un certificat în CPIM (Child-Parent Inter-regulatory Method) și în Diagnoza Burnout-ului parental. Detin un certificat universitar în depistarea si interventia ABA in autism, eliberat de Université Clairmont Auvergne în cooperare cu Universitatea New Brunswick (Canada) și SUSA-Université de Mons (Belgia), una dintre puținele instituții care introduc ABA în Belgia.
De asemenea, am urmat un curs de opt săptămâni despre dezvoltarea copilului la Universitatea Stanford (SUA) și un curs de șase săptămâni pe tema autismului la Universitatea din Geneva. Atelierul intensiv de zece săptămâni despre tehnici ABA pe care l-am urmat la Centrul suedez pentru copii cu nevoi speciale din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite), mi-a oferit ocazia să-mi consolidez cunoștințele în domeniul ABA și să exersez intens tehnicile invatate.
În acest moment urmez un stagiu de practică la Creșa CHU Brugmann din Bruxelles (Clinica Universității Brugmann), unde frecventează copiii cu TSA. De asemenea, sunt implicata într-un grup de terapeuți și psihologi specializați în CPIM și ABA, lucrând la un program de îndrumare parentală și având ca scop sprijinirea dezvoltării funcțiilor executive la copiii care așteaptă un diagnostic de TSA.
Prezentări la Conferința Internațională ABA 2022.
Intervenție mediată de părinți, bazată pe CPIM (Child-Parent Inter-regulatory Method) și tehnici ABA, pentru copiii care așteaptă un diagnostic de TSA și care prezintă un sindrom disexecutiv
Abstract
Sindromul disexecutiv constă în manifestări ale disfuncției proceselor superioare de control a comportamentului, cum ar fi planificarea, memoria de lucru, inhibiția cognitivă și motrică, inițierea acțiunii, flexibilitatea și fluiditatea mentală, acțiunile de actualizare și monitorizare actions (GREFEX, Rev Neurol 2004;160:899–909), cu un impact important asupra abilităților de reglare emoțională si a invatarii, conducand, printre altele, la comportamente problematice sau provocatoare.
Creșterea rapidă a numărului de diagnostice de TSA și incapacitatea sistemului medical din Belgia de a absorbi la timp toate solicitările se soldeaza cu liste lungi de așteptare și cu întârzieri în intervențiile timpurii. În unele cazuri poate dura până la 18 luni până când un copil primește diagnosticul, ceea ce reprezintă o pierdere uriașă în ceea ce privește oportunitățile lui de învățare și dezvoltare. Accesul la programele de intervenție timpurie reprezinta la ora actuala suportul cu cel mai mare impact asupra dezvoltării și învățării copiilor aflati pe spectru.
Un program de coaching parental bazat pe CPIM (Child-Parent Inter-regulatory Method) și tehnici ABA a fost conceput pentru a ajuta copiii care așteaptă un diagnostic de TSA. Prin implementarea acestui program, am observat îmbunătățiri importante ale funcționării executive (FE), o scădere semnificativă a comportamentelor provocatoare, dar și îmbunătățiri ale calității vieții familiei și ale sentimentului de competență parentala.
Scopul acestei intervenții este de a oferi copiilor care așteaptă un diagnostic oportunitatea unor intervenții timpurii într-un mediu naturalist care să le stimuleze funtiile executive (în special asupra proceselor de inițiere, inhibiție și planificare), cu consecințe positive asupra dezvoltării lor prezente și viitoare, dar si asupra părinților în misiunea lor de crestere si educare a acestor copii, reducând riscul de burnout parental.