Mădălina Ioana Amarie a finalizat un program de licență și de master în domeniul psihologiei, apoi a activat un an și jumătate în domeniul resurselor umane și recrutare de personal. Participarea la diverse conferințe, proiecte și programe de voluntariat, pe parcursul celor doi ani de master, a contribuit la clădirea experienței sale din diverse domenii: consiliere, rezolvarea micilor conflicte, gestionarea jocurilor și activităților de recreere a copiilor atipici din cadrul unei grădinițe speciale, realizare și coordonare de workshopuri etc.

În prezent, e angajată în cadrul Asociației Help Autism Suceava, unde se dezvoltă încontinuu, învață și perseverează, spre binele minunaților copii cu minți aparte cărora le ghidează pașii pentru ca ei să-și poată atinge potențialul.

Sumar temă Conferința Internațională ABA:

Preterapia

Succesul unui program terapeutic este determinat, în cea mai mare parte, de perioada de preterapie. Aceasta este faza incipientă a terapiei și durează, în medie, două, trei săptămâni, în funcție de particularitățile fiecărui copil. Principalul obiectiv al terapeutului este acela de-a găsi cea mai bună modalitate prin care să interacționeze cât mai simplu și mai direct cu copilul, dar și de-a realiza și a menține contactul vizual. Abia după ce sunt îndeplinite aceste două condiții putem trece la dezvoltarea controlului instrucțional, pentru a reuși să introducem, treptat, programele terapiei ABA.

Preterapia presupune ședințe de terapie cu frecvență zilnică, prin care se realizează stabilirea relației dintre terapeut și copil, explorarea jucăriilor, a obiectelor, a alimentelor, a jocurilor/ activităților existente în mediul copilului, în vederea întocmirii listei de recompense (identificarea întăritorilor) și colectarea de date despre comportamentele neadecvate: completarea fișei ABC.