Sunt Iliana Comendant, psiholog clinician cu peste 15 ani de experiență în domeniul terapiei copiilor cu autism și intarzieri în dezvoltare si/sau limbaj și 10 ani în învățământul preuniversitar. Am acumulat experiență valoroasă în terapia comportamentală aplicată (ABA) și logopedie. Un aspect pe care îl pun mereu în centrul muncii mele este folosirea jocului ca instrument esențial în dezvoltarea copiilor cu autism si intarzieri in dezvoltare si/sau limbaj.
De-a lungul carierei am colaborat cu centre de terapie, am lucrat la domiciliu și am facilitat cursuri de dezvoltare a jocului pentru părinți si profesionisti, impărtășind din experiența și cunoștințele mele. In prezent îmi desfășor activitatea în cabinetul individual. Îmi doresc sa aduc o perspectiva deosebita asupra modului în care jocul poate fi folosit ca metoda esentiala în dezvoltarea copiilor.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Jocuri transformative în dezvoltarea abilităților de joc și sociale: O abordare rapidă prin analiza aplicată a comportamentului
Această prezentare va fi în limba română.
Autismul este o tulburare complexa care afectează în special dezvoltarea limbajului si a comunicarii, interactiunea sociala și comportamentul, de aceea apar implicații în ceea ce privește dezvoltarea abilitatilor de joc. Din cauza comportamentelor în exces sau deficitare, jocul copilului diagnosticat cu autism este stereotip, singular, repetitiv si suprastimulant. Dar jocul este principala activitate de baza a copilului, activitate care are o multitudine de forme si scopuri. Jocul aduce numeroase beneficii copilului, stimulându-i dezvoltarea cognitiva, limbajul și comunicarea si formarea abilitatilor. Jocul îl ajuta pe copil sa se cunoască, sa își testeze si sa isi exerseze capacitatile și sa își exteriorizeze emotiile și sentimentele. Jocul ii ofera copilului oportunitatea de a interactiona, transformandu-l intr-o persoana sociala.