Dr. Hanley a aplicat principiile învățării pentru a îmbunătăți comportamentele importante din punct de vedere social ale copiilor și adulților cu și fără dizabilități de peste 30 de ani. A lucrat și sa fost instruit la Institutul Kennedy Krieger, este absolventul Universității din Florida, a fost titular la Universitatea din Kansas și a condus Programul de doctorat în analiza comportamentului și Clinica de abilități de viață de la Universitatea Western New England (WNEU).
Dr. Hanley a publicat peste 100 de capitole de carte și articole în reviste de specialitate, în domenii precum evaluarea și prevenirea comportamentului problematic, tacticile de predare pentru copiii mici și valorile bazate pe dovezi. Dr. Hanley este membru al Asociației Americane de Psihologie (Div. 25), fost editor asociat al The Behavior Analyst și fost editor al Journal of Applied Behavior Analysis și al Behavior Analysis in Practice.
În prezent, este Profesor Cercetător la WNEU și CEO al FTF Behavioral, un grup internațional de instruire și consultanță cu sediul în Worcester, Massachusetts. Acest grup de cercetători-practicieni sprijină profesioniștii care încearcă să creeze rezultate semnificative prin procese practice de evaluare funcțională și tratamente bazate pe abilități pentru abordarea comportamentului problematic, emergent și sever, stereotipiei insolubile, selectivitatea alimentară și comportamentul problematic în timpul mesei și somnului.