Amalia Lupu este psiholog acreditat de COPSI, cu drept de liberă practică în domeniul psihopedagogiei speciale. În cadrul Help Autism este logoped specializat în:

  • terapia tulburărilor de limbaj și de comunicare;
  • terapia tulburărilor de scris-citit și discalculie;
  • terapie ABA;
  • terapia tulburărilor miofuncționale orofaciale;
  • coordonare logopedică.

În cei 11 ani de experiență profesională, a susținut cursuri de specialitate pentru părinți și logopezi, a prezentat teme de interes în cadrul conferințelor de specialitate, a  coordonat planuri de intervenție logopedică, a organizat grupuri de socializare și a publicat articole în reviste de specialitate.

Sumar temă Conferința Internațională ABA:

Însușirea scrisului și importanța pensei digitale corecte la copiii cu autism 

Capacitatea de a scrie este un lucru căruia majoritatea oamenilor nu-i dau o importanță atât de mare, deși este o abilitate ce necesită mult timp și exercițiu, pentru a se automatiza.

Dezvoltarea scrisului de mână începe, de obicei, în primii ani de viață, când caracteristicile de bază ale scrisului de mână, cum ar fi direcționalitatea și liniaritatea, se întrevăd din mâzgălituri, linii ondulate, pseudo-litere și reprezentări picturale. Acestea sunt urmate de formele geometrice, și apoi de formarea literelor (Feder & Majnemer, 2007). Ritmul de achiziție a acestor abilități variază, însă atât copiii neurotipici, cât și cei cu nevoi speciale de învățare respectă acest model general (Cabell, și colab., 2009).

Scrierea de mână este o abilitate complexă ce implică toate sistemele: fizic, motor, cognitiv și senzorial. Afectarea oricăruia dintre acestea crește riscul apariției dificultăților de scriere pentru copiii cu autism (Hellinckx și colab. 2013). Însă există multe modalități de a-i ajuta pe aceștia să-și dezvolte abilitățile de scriere și vă invit să le descoperim în cadrul workshopului din cursul conferinței.