Andreea Vînturache

Sunt BCBA si psihoterapeut cu specializare in psihoterapie adleriana. Lucrez de 10 ani in domeniul Analizei Comportamentale Aplicate, activitatea mea fiind centrata pe copil si pe familia acestuia.

In 2014 am obtinut acreditarea de asistent analist comportamental, de atunci incepand si activitatea mea de coordonare a programelor de terapie, pregatirea si supervizarea terapeutilor, oferirea de traininguri si consiliere parintilor, urmand ca ulterior sa imi continui pregatirea pentru obtinerea acreditarii de BCBA.

In momentul de fata lucrez in colaborare cu familii care au nevoie de sprijin pentru solutionarea problemelor de comportament ale copiilor lor sau care au nevoie de coordonare pentru stabilirea unui program complet de interventie, fie ca este vorba de copii cu deficiente sau copii cu dezvoltare tipica. De asemenea, lucrez cu adolescenti si preadolescenti cu deficiente, care sunt integrati intr-un mediu social si academic stabil, insa care au inca nevoie de terapie pentru gestionarea situatiilor dificile pe care le intalnesc in viata de zi cu zi.

Consider ca in sanul familiei sta ascunsa cheia pentru rezolvarea celor mai multe probleme ale copiilor si de aceasta depinde adaptarea lor ulterioara in cadrul societatii. Sprijinand familia sa isi cunoasca, sa isi accepte si sa isi inteleaga copilul si problemele pe care acesta le infrunta, putem ajuta la dezvoltarea armonioasa a acestuia.

Sumar temă Conferința Internațională ABA:

Controlul instrucțional – ce este, cum îl folosim și cât de mult este prea mult

Abstract:

De mulți ani, ABA a fost criticată pentru faptul că relația terapeutică este inegală, terapeutul fiind cel care trebuie să controleze, cu grijă mediul și să aducă comportamentul copilului în controlul stimulilor. Cu toate că cercetările sunt puține pe acest subiect, există studii care vorbesc despre efectul unui control instrucțional prea puternic: contra-controlul. Skinner a menționat, de asemenea, în cărțile sale conceptul de contra-control, încercând să îl definească funcțional și topografic. Lucrarea de față trece în revistă studiile existente despre ce este controlul instrucțional, cum să îl folosim și cum să evităm efectele contra-controlului.

Această prezentare va fi susținută în limba română.