Lili Covaci
Psiholog Specialist Autonom și consultant Pyramid din anul 2010. Și-a finalizat cursurile de analiză aplicată a comportamentului la Florida Institute of Technologies în 2019. De-a lungul anilor a fost implicată în diferite organizații non-profit în crearea, dezvoltarea și coordonarea centrelor de zi pentru copii și adulți cu autism și diverse dizabilități. Are peste 20 de ani de experiență în lucrul cu adulți și copii cu autism, sindroame genetice rare și diverse dizabilități de dezvoltare în centre rezidențiale, centre de zi și familii din comunitate. Lili are o vastă experiența de consultanță, formare și implementare a programelor de intervenție din analiza comportamentului aplicată. Este pasionată și dedicată activităților ce țin de dezvoltarea abilităților de viață independentă pentru adolescenți și adulți cu dizabilități.
Temă: Abordarea Piramidala a Educației - Ghid pentru ABA FUNcțională
Abstract: Abordarea Piramidală a Educației este un cadru cuprinzător pentru stabilirea și susținerea mediilor de învățare eficiente.
Abordarea Piramidala a Educației oferă o bază solidă pentru cei care predau în domeniul educației, la muncă, acasă sau în comunitate. De acest model unic pot beneficia persoanele de toate vârstele care au diferențe de dezvoltare, autism, provocări de comunicare și / sau alte diferențe de învățare indiferent de vârstă.
ABA FUNcțională oferă un ghid clar pentru fiecare membru al echipei să își poată da seama ce elemente să abordeze și în ce ordine. Așa cum construirea unei piramide începe cu stabilirea unei fundații ferme înainte de a construi corpul clădirii, abordarea piramidală începe cu o bază solidă, bazându-se pe o abordare științifică a predării. Acest cadru sistematic pentru construirea unor medii eficiente de învățare încorporează strategii care au fost recunoscute de National Clearinghouse on Autism Evidence and Practice (NCAEP) ca fiind practice bazate pe dovezi științifice .