Gabriela-Dana Puscasu
BCBA si psiholog cu drept de libera practica in domeniul Psihopedagogiei Speciale. Avand experienta de 14 ani in lucrul cu persoanele cu dizabilitati, a absolvit Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi, precum si cursurile Masterului de Psihologie Educationala si Consiliere. Este absolventa a formarii BCBA/BCaBA Course Sequence din cadrul Universitatii Clemson si detine specializarea de analist comportamental acreditat.
Temă: Strategii aplicabile grupurilor de copii pentru gestionarea comportamentelor indezirabile
Abstract: Principiile analizei aplicate a comportamentului pot fi implementate cu succes in mediul scolar in vederea imbunatatirii, gestionarii si reducerii comportamentelor neadecvate. Cadrele didactice se confrunta cu numeroase situatii provocatoare cum ar fi: dificultatile momentelor de tranzitie dintre sarcinile scolare, nerabdarea,neatentia,agresivitatea si multe altele, astfel incat detinerea unor tehnici de imbunatatire a comportamentelor dezirabile la clasa devine necesara. Analizand factorii de mediu, nivelul de dezvoltare al copilului, situatia de predare de la clasa putem lua decizii favorabile in sensul usurarii procesului de predare, oferirii de ajutor copiilor care necesita sprijin suplimentar, precum si crearea unui mediu recompensator pentru intregul colectiv de elevi