Camelia Crîșmariu

Camelia Crîșmariu

BCBA

Camelia Crîșmariu este psiholog cu drept de liberă practică în domeniul Psihopedagogiei Speciale. A absolvit facultatea de Psihopedagogie Specială din cadrul Facultății de Psihologie și Stiințele Educației, Universitatea București, masteratul Terapia Logopedică a Tulburărilor Limbajului și Comunicării, din cadrul aceleiași facultăți, cursurile masteratului Applied Behavior Analysis din cadrul Clemson University și masteratului de Psihodiagnoză cognitivă și consiliere psihologică în cadrul Universitatii Ecologice București. De asemenea, în 2022 a obținut certificarea BCBA. În anul 2023 a obținut și atestatul de liberă practică ca specialist în psihopedagogie specială.

Camelia a început să practice intervenția comportamentală aplicată din anul 2009, iar din anul 2014 a început colaborarea cu asociația Help Autism, unde coordonează implementarea planurilor de intervenție pentru copii, supervizează terapeuți, este coordonator programe formare și lector în cadrul cursurilor din asociație.

Având peste 15 ani de experiență în lucrul alături de copiii atipici, Camelia pune la fel de multă pasiune în ceea ce face, ca în prima zi. Consideră că a învățat multe despre persoanele cu care a colaborat și în tot acest timp a ajuns să realizeze cât de multe lucruri rămân încă a fi descoperite.

Temă: Abilități esențiale de viață – utilizarea transportului în comun

Abstract:

Formarea abilităților esențiale de viață independentă este un obiectiv principal în intervențiile centrate pe creșterea calității vieții persoanelor cu care colaborăm. Această prezentare vizează predarea abilității de a călători cu autobuzul – o componentă importantă a autonomiei în comunitate – prin utilizarea analizei sarcinii și a strategiei de înlănțuire totală a sarcinii. Se vor detalia pașii procesului de analiză a sarcinii aplicat în contextul utilizării transportului public, precum și raționamentul pentru alegerea înlănțuirii totale ca metodă de predare a abilității, evidențiind beneficiile acesteia în achiziția unei secvențe comportamentale funcționale și coerente. Prezentarea include exemple practice, aspecte legate de siguranță și luarea deciziilor în medii naturale și recomandări pentru implementarea eficientă în contexte educaționale și comunitare. Scopul este de a oferi terapeuților instrumente aplicabile în dezvoltarea independenței funcționale a beneficiarilor lor.

Go to Top