Anika Costa

Anika Costa

MS. Ed, BCBA

Anika Costa, M.S. Ed, BCBA 

Fondator şi Director de performanță, Profesor Operant, LLC  

Anika Costa, M.S.Ed., BCBA, este fondatoarea și directorul de performanță al The Operant Teacher, LLC, o firmă de consultanță dedicată ajutării profesioniștilor, organizațiilor și educatorilor în optimizarea performanței, prin strategii bazate pe știință. Cu peste 25 de ani de experiență ca analist comportamental, designer de formare și educator, Anika este un expert de top în aplicarea cercetării în lumea reală, în forme care îmbunătățesc învățarea, leadership-ul și eficiența organizațională. 

Analist comportamental certificat de consiliu și specialist în design de formare, Anika lucrează cu organizații comportamentale, centre de terapie, școli și echipe corporative pentru a implementa strategii de formare, instruire și leadership bazate pe date. Munca ei integrează principiile managementului comportamentului organizațional (OBM), designul de formare și analiza performanței pentru a crea o schimbare semnificativă a comportamentului și un impact durabil. 

Anika este, de asemenea, o autoare desăvârșită, un vorbitor excelent și un membru al facultății, dedicată dotării profesioniștilor cu abilitățile de care au nevoie pentru a avea succes. În consultanță, formare sau predare, este pasionată de ajutarea indivizilor, sistemelor și organizațiilor în atingerea întregului potențial. 

Presentation at the ABA International Conference 2025

ABSTRACT:  

Câștiguri imediate! Utilizarea științei comportamentului pentru accelerarea şi menținerea progresului academic   

Practicienii comportamentului, care urmăresc să inițieze noi proiecte sau să favorizeze schimbări semnificative, pot atrage sprijin și pot câștiga avânt concentrându-se pe domenii vizibile, cu efort redus, cu rezultate valoroase pentru părțile interesate. În esență, acestea sunt câștiguri rapide. Cu toate acestea, ele reprezintă doar o parte a ecuației. Deși asigurarea acceptului și generarea impulsului sunt esențiale, faptului că părțile interesate susțin comportamentele necesare pentru atingerea obiectivelor este esențial pentru succesul pe termen lung. În cele din urmă, totul se reduce la comportament: al studenților, al profesorilor, al personalului și al liderilor școlilor. Câștigurile rapide îi îndrumă pe cei responsabili spre implementarea strategiilor comportamentale, a îmbunătățirilor din clasă sau a progresului școlar cu privire la modul de utilizare eficientă a științei comportamentale în optimizarea implicării părților interesate. Această prezentare îi va ajuta pe participanți să înțeleagă cum pot aplica principiile de gestionare a comportamentului organizațional (OBM) pentru a crea un impuls și obține o schimbare de durată, pe baza informațiilor din cea mai bine vândută carte, Quick Wins! Acesta va oferi liderilor școlilor, consultanților și echipelor pentru îmbunătățirea strategiilor, pentru a folosi știința comportamentului în inițierea și susținerea schimbărilor semnificative. 

OBIECTIVE DE ÎNVĂȚARE: 

  1. Identificarea greșelilor comune pe care practicienii comportamentali le fac atunci când inițiază eforturile de schimbare în școli. 
  1. Descrierea conceptului de câștiguri rapide și explicarea modului în care acestea pot genera acceptarea și impulsul pentru noi inițiative. 
  1. Enumerarea caracteristicilor cheie ale câștigurilor rapide care le fac eficiente în primele etape ale schimbării. 
  1. Explicarea modului în care valorificarea științei comportamentale poate ajuta la susținerea comportamentului părților interesate și la obținerea succesului pe termen lung în eforturile de îmbunătățire a școlii.  
Go to Top