Alexandra Forgaci
Psiholog cu drept de libera practică în domeniul Psihologiei Clinice. Am absolvit Facultatea de Psihologie din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației – UBB, Cluj-Napoca. Am început să lucrez cu copiii cu minți diverse în anul 2021 în cadrul asociației Help Autism. Am participat la cursuri de formare și perfecționare pe parcursul acestor ani: programul de ,,Terapie comportamentală aplicată la copiii cu TSA”, în cadrul Asociației Help Autism, București, cursul de perfecționare „Tehnici și proceduri de intervenție în terapia logopatiilor”, training-ul ’’Sistemul de Comunicare prin Schimbul de Imagini’’ PECS Nivelul I, cursul de specializare autorizat ANC „Tehnici terapeutice combinate- Îmbinarea tehnicilor de integrare senzorială cu terapia ABA și tehnici din terapia prin muzică”, cursul „Evaluarea psihologică a copiilor cu TSA”. Am participat și la edițiile trecute ale Conferinței Internaționale ABA cu temele „Importanța jocului în viața copilului cu TSA-Jocul simbolic” în 2022 și „Expunerea Timpurie A Copiilor La Device-uri” în 2023.
Îmi place să mă dezvolt continu, să învăț și să ajut în procesul de recuperare al copiilor cu minți aparte.
Temă: De la diagnostic la adaptare - Drumul familiei cu un copil autist
Abstract: A avea un copil cu autism poate pune o mare presiune asupra familie. Acest lucru are un impact asupra diferitelor aspecte ale vieții de familie fiind afectate finanțele, sănătatea emoțională și mintală a părinților, relațiile conjugale, sănătatea fizică a tuturor membrilor familiei. Totodată, se remarcă o limitare a răspunsului la nevoile celorlalți copii, o relație șubredă între frați și dificultăți de a menține relațiile cu prieteni și vecini, dar și cu familia extinsă. De asemena, copiii cu autism se confruntă cu o varietate de provocări care pot avea un impact negativ semnificativ asupra funcționării părinților și familiei și poate crea un stres semnificativ pentru toți membrii.