Alexandra Ghilință este logoped în cadrul Asociației de Intervenție Terapeutică pentru Copil și Familie Activity. A absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației, specializarea Psihopedagogie Specială din cadrul Universității din București. În prezent este studentă a programului de master Terapia Logopedică în procesele de comunicare. Activitatea Alexandrei consta în identificarea tulburărilor de limbaj cu care se confruntă copiii cu autism din cadrul asociației, realizarea planului de intervenție și aplicarea metodelor de corectare. Alexandra consideră terapia ABA eficientă în ceea ce privește recuperarea copiilor cu autism și astfel își dorește să acumuleze cât mai multe cunoștințe despre aceasta pe care mai apoi să le aplice în cadrul asociației, în timpul ședințelor de terapie logopedică pe care le desfășoară cu beneficiarii asociației.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Time-out-ul. Cum poate fi utilizat corect de părinți?
Această prezentare va fi în limba română.
Abstract: Time-out-ul nu se mai traduce ca ,,punerea la colț” al copilului atunci când acesta are un comportament inadecvat. În prezent, reprezintă o tehnică care poate aduce mari beneficii în disciplinarea copiilor dacă este utilizată în mod corect. Time-out-ul reprezintă retragerea recompensei pentru un interval de timp. Este una dintre metodele cele mai eficiente pe care părinții le pot folosi pentru a susține procesul terapeutic al copiilor cu autism, pentru întărirea acelor comportamente pozitive. Înainte de a fi aplicat, părinții trebuie să țină seama de anumite lucruri precum tipurile de time-out, durata necesară pentru un time-out eficient, contextele de aplicare, când este necesar să se sfârșească și importanța interacțiunilor pozitive după încheierea acestuia.