FORGACI ALEXANDRA
- Născută pe 25 Ianuarie 1997 în Suceava, o fire empatică și deschisă spre noi experiențe.
- Absolvirea cu success a liceului cu profil real, specializarea matematică-informatică bilingv lb. franceză;
- Alegerea programului de licență și master în domeniul psihologiei și psihoterapiei (Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei – UBB Cluj Napoca) au reprezentat un real succes în vederea pregătirii profesionale;
- Este psiholog cu drept de liberă practică în domeniul psihologiei clinice;
- Parcurgerea mai multor stagii de practică în domeniul psihologiei în cadrul DGASPC Cluj-Napoca, la Institutul Clinic de Urologie și Transplant Renal Cluj Nopoca și la Centrul de Dializă Fresenius Suceava/ Suceava NephroCare au dus la formarea profesională și personală și la dobândirea cunoștințelor, expertizei și experienței necesare meseriei de psiholog;
- Participarea la conferințe, workshop-uri și programe de voluntariat pe parcursul anilor de studii au contribuit la formarea experienței pe diverse domenii: evaluare și diagnostic, consiliere, psihoterapie, rezolvarea și medierea conflictelor, gestionarea situațiilor de criză și oferirea de suport psihologic, și coordonarea unei echipe de lucru;
- A urmat cursuri de formare și perfecționare: Terapie Comportamentală Aplicată la Copiii cu TSA, Tehnici și proceduri de intervenție în terapia logopatiilor, Training ’’Sistemul de Comunicare prin Schimbul de Imagini’’ PECS Nivelul I;
- În prezent este angajată în cadrul Asociației Help Autism Suceava unde se dezvoltă continuu, învață și ajută în procesul de recuperare al copiilor cu minți aparte.
Prezentări la Conferința Internațională ABA 2022.
Importanța jocului în viața copilului cu TSA
Subtemă 3: Jocul simbolic
Abstract
Jocul simbolic este abilitatea de a folosi obiecte, acțiuni sau idei pentru a le reprezenta în alt context dar cu o altă funcție. Acest tip de joc reprezintă cea mai grea etapă pentru copiii cu autism. Pentru a dezvolta acest tip de joc este foarte important ca celelalte etape ale activităților ludice să fi fost învățate.
Dezvoltând jocul simbolic la copiii cu TSA, ajutăm la îmbunătățirea limbajului și a funcțiilor executive, creștem abilitățile socio-emoționale și dezvoltăm imaginația și creativitatea. Totodată, lărgim ariile de interes și creștem accesul la cât mai multe subiecte de conversație, creștem șansele învățării prin observație și dezvoltăm interacțiuni sociale. Copilul va învăța să respecte reguli, să aibă diferite roluri și să cunoască normele comunitare de comportament social.