Camelia Crîșmariu este psiholog cu drept de liberă practică în domeniul psihopedagogiei speciale. A absolvit Facultatea de Psihopedagogie Specială afiliată Facultății de Psihologie și Stiințele Educației din cadrul Universității din București; programul de masterat Terapia Logopedică a Tulburărilor Limbajului și Comunicării, din cadrul aceleiași facultăți; cursurile masteratului Applied Behavior Analysis, de la Clemson University, și masteratul de Psihodiagnoză Cognitivă și Consiliere Psihologică, din cadrul Universității Ecologice din București. De asemenea, în 2020 a obținut certificarea BCaBA.
Camelia a început să practice intervenția comportamentală aplicată în 2009, iar din 2015 a început colaborarea cu Asociația Help Autism, unde coordonează implementarea planurilor de intervenție pentru copii, susține evaluări și cursuri de inițiere în terapia ABA. În prezent, este coordonator al Departamentului de Logopedie de la Help Autism.
Având peste 10 ani de experiență în lucrul alături de copiii atipici, Camelia pune la fel de multă pasiune în ceea ce face, ca în prima zi. Învățând despre comportamentul acestor copii, a ajuns să realizeze cât de multe lucruri rămân încă de descoperit.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Prietenii imaginari ai copiilor cu TSA
Cercetările făcute pe acest palier scot la iveală că jocul cu prieteni imaginari îi ajută pe copii să-și cultive abilități sociale esențiale, cum ar fi empatia, și îi ajută la dezvoltarea emoțională.
Prietenii imaginari sunt o etapă normală în evoluția copiilor. Conform unui studiu din 2004, până la vârsta de 7 ani, 65% dintre copii au un prieten imaginar. Perioada în care copiii dezvoltă prieteni imaginari este între 3 și 11 ani. În momentul de față, este mai puțin cunoscut motivul pentru care creează aceste personaje sau de ce unii o fac, și alții nu.
În studiile efectuate până acum pe subiect, cercetătorii au confirmat că și copiii cu TSA au abilitatea de a crea și de a se juca cu prieteni imaginari. Iar dacă prezența prietenilor imaginari la copiii cu TSA aduce aceleași beneficii pe palier social, cum o face la copiii cu dezvoltare tipică, există posibilitatea de a dezvolta noi modalități de abordare terapeutică ce se bazează pe imaginație.