Lili Covaci este psiholog specialist autonom, consultant PECS și Pyramid Approach to Education din 2010 și a terminat masterul ABA la Florida Institute of Technologies. Are o experiență de peste 20 de ani în lucrul cu adulți și copii cu autism, sindroame genetice rare și diverse dizabilități de dezvoltare din centrele rezidențiale, centre de zi și familii din comunitate.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Când și de ce este important să folosim PECS
Sistemul de Comunicare prin Schimbul de Pictograme/Imagini (PECS) este una dintre cele 28 de metode validate științific ca fiind eficiente în tratarea autismului. Este un sistem unic de comunicare alternativă/ augmentativă dezvoltat în 1985 (SUA) de PhD Andy Bondy și Lori Frost, MS, CCC-SLP, iar principalul scop al PECS este de a preda comunicarea funcțională.
PECS este utilizat cu succes în întreaga lume pentru copii și adulți cu autism, cu dizabilități de dezvoltare, tulburări de limbaj și sindroame genetice rare. Cercetările au dovedit că mulți dintre copiii cu autism care folosesc PECS sub vârsta de 6 ani dezvoltă limbaj. Toate cercetările la nivel internațional recunosc și validează beneficiile utilizării PECS. Există numeroase mituri și concepții greșite despre ceea ce presupune într-adevăr implementarea și protocolul PECS. Protocolul de predare PECS se bazează pe cartea lui B.F. Skinner, „Comportamentul Verbal”, și pe un spectru larg de analiză comportamentală aplicată.
Vă aștept cu drag să descoperim împreună cât de crucială este comunicarea în dezvoltarea abilităților de viață independență, integrare, dezvoltare emoțională și interacțiunea socială, indiferent de forma comunicării sau de gradul de afectare a persoanei. Este o obligație legală, etică și morală să le oferim elevilor noștri cu dificultăți de vorbire un mod/sistem/dispozitiv de comunicare funcțională.