Alexandra Comărniceanu are o experiență de 15 ani în domeniul analizei comportamentale aplicate (ABA). A terminat masteratul în ABA la Universitatea din Bangor, Marea Britanie, și a devenit BCBA (Board Certified Behaviour Analyst) în 2012.
A fost lector atât în cadrul conferințelor din România, cât și din Marea Britanie, și a susținut traininguri în diverse țări europene. Pe lângă acestea, activitatea ei constă și în monitorizarea programelor de terapie ABA la domiciliu, în supervizarea centrelor ce utilizează terapia ABA (atât în Romania, cât și în alte țări), în integrarea persoanelor cu tulburare de spectru autist și alte deficiențe în școli și grădinițe, precum și în supervizarea persoanelor ce doresc să obțină certificările BCBA (Board Certified Behavior Analyst), BCaBa (Board Certified Assistant Behavior Analyst) și RBT (Registered Behavior Technician). De asemenea, activează și în domeniul educatiei, unde colaborează cu școli și grădinițe ce vor să utilizeze ABA pentru a-și eficientiza activitatea.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Atenția împărtășită (joint attention): ce este, de ce este esențială și cum o predăm
ABA este o știință ce permite predarea unor abilități variate, semnificative din punct de vedere social. Una dintre ariile de interes o reprezintă atenția împărtășită (joint attention), ce duce la creșterea semnificativă a calității vieții beneficiarilor. Câteva dintre abilitățile componente sunt: capacitatea de a ne transfera atenția de la un obiect la partenerul de comunicare și inapoi, de a repeta un comportament pentru a menține interacțiunea socială, de a urmări direcția privirii unei persoane, direcția în care aceasta arată cu degetul etc.
Scopul acestei prezentări este de a oferi mai multe informații despre atenția împărtășită și despre importanța ei, de a discuta despre evaluarea abilităților asociate cu această arie și de a sugera diverse modalități prin care poate fi predată copiilor cu tulburare de spectru autist. În ultimii ani, această arie a început să fie studiată din ce în ce mai mult, datorită impactului semnificativ asupra evoluției individului, așadar este important ca rezultatele cercetării să ne ajute la stabilirea și structurarea obiectivelor din planurile personalizate de intervenție.