Jonathan Tarbox, PhD, BCBA-D, este Director al Programului Masteral ABA din cadrul Universității din California de Sud și Director de Cercetare în cadrul centrului de terapie FirstSteps for Kids din California (SUA). Dr. Tarbox este editor-șef al jurnalului de cercetare Behavior Analysis in Practice și este membru în consiliile editoriale ale mai multor publicații pe tema autismului și analizei comportamentale. A publicat patru cărți despre tratarea autismului, este editorul seriei de cărți Critical Specialties in Treating Autism and Other Behavioral Challenges și autor al peste 70 de articole academice și capitole din cadrul unor lucrări științifice. Cercetarea lui se concentrează pe intervenții comportamentale necesare pentru învățarea aptitudinilor complexe de către indivizii cu autism, aplicații practice în cadrul ABA bazate pe Acceptance and Commitment Training (ACT) și utilizarea tehnicilor ABA pentru abordarea unor subiecte legate de diversitate, incluziune și justiție socială.
Sumar temă Conferința Internațională ABA:
Gestionarea comportamentului obsesiv, a fixației și a ritualurilor
Această prezentare este susținută în limba engleză.
A te „bloca” pe motiv de rigiditate este o parte normală și deseori provocatoare a experienței umane. Multe persoane autiste declară că au dificultăți legat de transgresarea situațiilor care implică provocări cu input senzorial, reguli, rutină și ritualuri ce pot fi diferite de ceea ce cultura generală percepe ca fiind „normal” sau „adecvat”. Deși aceste situații sunt foarte comune, în mod surprinzător s-au făcut puține cercetări cu privire la procedurile de sprijinire a persoanelor cu autism în ceea ce privește gestionarea acestor provocări. Din fericire, procedurile bine documentate din analiza aplicată a comportamentului (ABA) și terapia pentru acceptare și angajament (ACT) pot fi utilizate ca suport eficient. De exemplu, putem combina expunerea graduală, întărirea pozitivă și formarea prin defuziune, pentru a le permite persoanelor cu autism să navigheze și chiar să găsească bucurie în situații de altfel provocatoare.
Prezentarea va trece în revistă puțina literatură de specialitate existentă pe temă, va prezenta date din studiile în curs și va oferi sugestii utile pentru practicieni, cu privire la modul de sprijinire a persoanelor cu autism fără a recurge la constrângere sau conformare forțată.