Oana Bunea
A terminat facultatea in 2007 și tot de atunci a început lucrul cu copiii cu nevoi speciale. A urmat apoi un master de Psihologie clinică si Cursul de lunga durata in analiza comportamentala aplicata al universității Clemson. În prezent conduce si coordonează programele copiilor din centrul Spectrum Terapia, si din cabinetul ei individual de psihologie și de asemenea coordoneaza si supervizează echipe de terapie comportamentala aplicată (ABA) in mediu rezidențial și diferite centre.
Temă: Modalitati de lucru prin Teoria mintii
Abstract: Teoria minții se referă la capacitatea de a înțelege și de a atribui stări mentale, cum ar fi gândurile, credințele, intențiile și emoțiile, propriei persoane precum și altora. Teoria mintii joacă un rol crucial în interacțiunea socială, in empatie și in capacitatea de a naviga în mod eficient în situațiile sociale. Când teoria minții este intactă, indivizii sunt mai bine pregătiți pentru a se angaja în luarea de perspectivă, ceea ce implică înțelegerea și luarea în considerare a punctului de vedere al altei persoane. Această abilitate permite o comunicare mai eficientă și stimulează empatia și înțelegerea.
În contextul autismului, deficitul privind teoria mintii este frecvent. Persoanele din spectrul autist au adesea probleme cu perceperea și interpretarea cu acuratețe a gândurilor și emoțiilor celorlalți. Acest lucru poate afecta capacitatea lor de a se angaja în interacțiuni sociale reciproce și poate duce la dificultăți în înțelegerea normelor și așteptărilor sociale.
Aceasta prezentare va aborda pe de-o parte identificarea deficitelor privind teoria mintii in autism precum si sugestii si strategii ce pot fi utilizate atat de specialisti cat si de parinti pentru recuperarea acestor deficite.