Oana Baloc

Oana Baloc

Analist Comportamental acreditat

Ghid pentru procese de terapie integrative, destinate întregii echipe din jurul unui copil. Cred cu tărie în importanța iubirii, a respectului și autenticității ca baze pentru crearea unor cadre și relații terapeutice cu focus pe încredere, siguranță, conexiune. Sunt analist comportamental acreditat (2019), ghidând sub formă de evaluator, coordonator de programe de terapie la domiciului și în centre, supervizor pentru cei în curs de acreditare internațională și mentor. Sunt parte din domeniul ABA și pășesc alături de lumea autismului de 13 ani, fiind înainte de asta formată în consilierea experiențială a copilului, a cuplului și a familiei. 

Temă: ABC-ul NEVOILOR. Functiile comportamentelor si nevoile asociate

Abstract: În contextul identificării sursei comportamentelor disruptive, a ceea ce le generează și le menține, ne uităm către una din cele 4 funcțiii de bază ale comportamentului și către tipurile de întăritori. Psihologia umanistă vorbește despre faptul că în spatele funcției există o nevoie, o stare de tensiune interioară menită să ne facă să acționăm înspre reinstaurarea echilibrului și evoluție. Noi propunem un cadru pentru a identifica această nevoie și de a o corela cu funcția comportamentală, oferind o metodă accesibilă, fără a fi necesară o cunoaștere profundă a terminologiei analizei comportamentale aplicate. 

Prin transferul de informații din domenii precum psihologia copilului, psihologia vârstelor și neuroștiință, aducem în legătură cu analiza comportamentala aplicată, concepte și elemente esențiale. Scopul nostru este de a face aceste informații mai accesibile ca limbaj și ușor de înțeles, atât pentru părinți, cât și pentru profesori sau terapeuți aflați la început de drum. De asemenea, urmărim aducerea în practică a unor repertorii de comportamente pe care tindem să le lăsăm în afara sferei ABA (jocuri, activități naturale, informații ), dorind să creăm o punte mai naturală între specialiști și non-specialiști. 

Ne axăm pe trei aspecte esențiale: comportamentul, funcția acestuia și nevoile care stau la baza lui. În același timp, punem accent pe aplicabilitatea practică a acestor concepte, oferind un schimb de abilități și o mai bună înțelegere a comportamentului. Astfel, ideea de nevoie devine centrală, fiind plasată în continuarea funcțiile comportamentului. Această abordare nu doar că îmbogățește repertoriul de răspuns al părinților, profesorilor și terapeuților, dar și facilitează o colaborare mai eficientă între aceștia, contribuind la o intervenție mai bine orientată și adaptată nevoilor individuale ale copilului și a diadei copil-adult. 

Go to Top