Adriana Bălșanu
Temă: Diagnostic diferențial la adolescenții si adulții cu autism. Provocările integrării în societate
Abstract: Adolescenții și adulții care solicită evaluari psihologice pentru a se cunoște mai bine și pentru a gasi cauza dificultăților întâmpinate pe plan social, sunt întâlniți din ce în ce mai frecvent în cabinetele psihologilor clinicieni. Specialiștii se confruntă cu un fenomen nou și anume, persoane aparent funcționale, cu un limbaj conversational adecvat, cu norme sociale însușite, respectiv cu răspunsuri sociale adecvate, care nu reușesc să își finalizeze studiile decât cu foarte mult suport. După ce își finalizează studiile, rămân cu greu în câmpul muncii, își găsesc greu motivația socială și nu fac eforturi de îmbunătășire a calității vieții lor. Cele mai multe dintre persoanele cu autism, cunosc teoria si o relatează la perfecție, își cunosc si isi descriu dificultățile într-o manieră asumată, însă nu reușesc să trăiască authentic în mediile sociale adecvate vârstei, ceea ce ridică mari probleme de independentă.